Modlitwa o miłość

Czytaliście kiedyś wiersze? Mieliście jakiś kontakt z poezją poza szkołą? Podejrzewam, że nie. Większość z nas reaguje na ten typ twórczości negatywnie. Raczej kojarzy nam się to z niezrozumiałym przekazem i zastanawianiem się, co autor miał na myśli. Ale tak było w szkole. 

Miałam okazję przeczytać Antologię Poetów Współczesnych, czyli zbiór wierszy różnych autorów. Łączy ich tematyka - miłość. Wierzymy, że czeka nas prawdziwa miłość, książę na białym koniu, uczucie jak z romansu, czy komedii romantycznej. Modlimy się o miłość. Miłość może być szczęśliwa, odwzajemniona, miłość do członka rodziny, przyjaciółki. Może być to też uczucie rozdzierające nasze serce na pół. Z tego powodu znajdziemy tu poezję radosną, wzruszającą i wyrażającą ból.

Poniżej przedstawiam Wam wiersze, które spodobały mi się najbardziej. Jeśli zaciekawią Was, zachęcam do zakupienie Antologii Poetów Współczesnych "Modlitwa o miłość".




Kinga Michałowska

Kinga Michałowska

Maria Borcz

Iwona Litewczuk

Beata Małgorzata Moniuszko (Bea)

Czytanie tej Antologii było ciekawym doświadczeniem, bo tak jak wspominałam na początku, wiersze kojarzą mi się jedynie z lekcjami polskiego i próbą ich omówienia, co nie jest proste, bo przecież każdy może zinterpretować je inaczej, a jednak musimy wstrzelić się w klucz odpowiedzi. Kilka wierszy naprawdę mnie oczarowało. Mam nadzieję, że i Wam się one spodobały. Nie wszystkie poematy zrozumiałam, niektóre były dla mnie przesadzone, ale każdy może je zrozumieć, zinterpretować inaczej. "Modlitwa o miłość" zdobywa trzy kostki czekolady.

Za możliwość zapoznania się z wierszami dziękuję Kindze Michałowskiej. 

Na blogu pojawił się nowy szablon, mam nadzieję, że Wam się podoba. Niestety część postów straciła zdjęcia, chwilę zajmie mi uzupełnianie braków, ale nie zrażajcie się tym podczas przeglądania starszych recenzji. :)

Może zainteresuje Cię również

56 komentarze

  1. Lubiłam wiersze w szkole, zawsze się w nie bardzo zagłębiałam, ale jakoś nie ciągnie mnie nigdy ,żeby samej sięgnąć po jakiś zbiór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam specyficzny stosunek do wierszy. Niektóre są naprawdę piękne, ale mogłabym ich czytać codziennie. Te które dodałaś we wpisie właśnie do takowych należą. Natomiast zawsze będę negatywnie do nich nastawiona przez wzgląd na ciągłe zainteresowanie nimi w szkole :( Może kiedyś będę wstanie się zmusić i przeczytać niektóre sama z siebie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem wielką fanką wierszy. Największy problem mam z interpretacją ponieważ zawsze rozumiem wiersz inaczej niż cała reszta świata... Czytając o miłości zamykam się we własnym umyśle który tworzy swoją własną powieść... czy to ma sens?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie wiersze kojarzą się głównie z podstawówką i gimnazjum jako te do nauczenia się i wyrecytowania przed klasą. Teraz, kiedy jestem już w liceum i moja nauczycielka przedstawia nam je w zupełnie inny sposób, pomaga dostrzec głębię, która jest dla mnie czymś wyjątkowym. Wiersze, które przedstawiłaś bardzo mi się spodobały, szczególnie "cóż więcej". Naprawdę, będąc w sonetach i wierszach miłosnych widzę w nim świetną interpretację. Z mojej strony mogę polecić Ci wiersz "Do trupa" Jana Andrzeja Morsztyna. Bardzo mi się spodobał i chyba jako jedyny z omawianych na lekcji doczekał się mojej własnej, autorskiej interpretacji.

    Pozdrawiam, Gabby

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wiersze, te pokazane również mi się spodobały. Szczególnie przedostatni. Pozdrawiam Naciaka !

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz jestem na tym blogu i muszę powiedzieć, że bardzo mi się spodobał! Z innych blogach o takiej tematyce od razu wychodzę, ale Ty bardzo dobrze piszesz i przyjemnie się to czyta! :) Brawo!

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja za bardzo nie przepadam za wierszami ale te są jak najbardziej świetne :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. ja osobiście nie lobię wierszy , w szkole największa moja zmora na Jerzyku Polskim , ale te są dobre.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety nie przepadam za wierszy ale recenzja fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja od zawsze lubiłam czytać poezje :) Teraz także z chęcią po nią sięgam. Wiersze piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam czytać wiersze. Książka jak najbardziej dla mnie. Koniecznie muszę ją kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja należę do tych osób, które mają uraz do poezji po szkolnej interpretacji wierszy i doszukiwanie się w nich rzeczy, których tam nie ma. Powoli zaczynam sama sprawdzać, jaka forma poezji do mnie trafi, więc będę mieć ten zbiór na uwadze. Szczególnie, że niektóre z wiwrszy brzmią bardzo ładnie

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam wiersze. Zawsze szybko wchodzą mi do głowy i w ciągu pół godziny mogę je zapamiętać. Pokazałaś wspaniałe wiersze! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię czytać wiersze, ale zależy jakie :)

    http://druga-strona-obiektywu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdy byłam mała uwielbiałam czytać wiersze albo jak ktoś mi czytał <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham wiersze, więc to coś dla mnie :) I super ten nowy szablon :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przepadam za wierszami, więc książka nie dla mnie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Za bardzo nie lubię książek z wierszami. Ale bardzo fajny post i blog :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam wiersze! Z pewnością ta książka znajdzie się u mnie niedługo na półce. Polecam również "Mleko i Miód" Rupi Kaur, bo jest niesamowita
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny blog,uwielbiam czytać książki,więc ten blog jest idealny dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiersze są cudowne, post świetny a blog bardzo ciekawy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kiedyś lubiłam czytać wiersze. Nawet zdarzało mi się pisać własne, jednak z czasem to przeminęło. Teraz nie za często je czytam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja z wierszami mam do czynienia niestety tylko w szkole.. kompletnie nie jest to mój klimat:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię wiersze ale też zależy jakie. Bardzo fajne sa książki z wierszami.

    OdpowiedzUsuń
  26. Żadko czytam wiersze, głównie w szkole. Ale ten bardzo mi się podoba ^-^

    OdpowiedzUsuń
  27. Myślę, że mojej koleżance, która jest fanką wierszy bardzo spodobałaby się ta książka. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kocham wiersze, coraz rzadziej się jednak spotyka w internecie zainteresowanie tym tematem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wiersze to coś, co od zawsze bardzo lubiłam :( Chętnie przyjrzę się bliżej tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pieknie napisana książka, ja kocham wiersze. Pozdrawiam Natalia

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam wiersze, zawsze je lubiłam, nawet w szkole. Ba, sama kiedyś nawet pisałam i udało mi się wygrać kilka konkursów, nawet jeden ogólnopolski ;)
    Ja uwielbiam przede wszystkim Herberta, Tuwima, Baczyńskiego... Pawlikowska-Jasnorzewską, o rety, lista jest dłuuuga ;)
    Ale miło było przeczytać coś nowego!

    Bardzo podoba mi się Twój blog! Chętnie sobie przy nim posiedzę z kubkiem herbaty (oczywiście!) czekoladą ;)
    Jeśli miałabyś ochotę zapraszam również do siebie - www.dagabout.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Już dawno miałam zamiar kupić jakiś zbiór wierszy, tylko ciężko było mi wybrać. Może skuszę się właśnie na ten, taki nowoczesny :-)
    Świetny blog, bardzo mnie zaskoczyło i wywołało miłe uczucie (bo uwielbiam czekoladę) ocenianie kostkami czekolady, świetny pomysł!

    Zapraszam do mnie na najnowszy wpis http://lepszaodsiebie.blog.pl/2017/04/19/pokolenie-wizerunku/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie lubię czytać wierszy, ponieważ w większość trzeba się bardzo zagłębiać, bo potrafi mieć dwa dna :) Ale każdy ma swój gust :)

    Pozdrawiam, A.

    OdpowiedzUsuń
  34. czytalam, a nawet i pisalam wlasne dawno temu:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne wiersze! Ja od czasu do czasu lubię przeczytać poezje, tę współczesną, jak i tę bardziej odległą moim czasom...:)

    malusiawerusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. przyznam szczerze, że lirykę traktuję po macoszemu. Zdecydowanie wolę prozę- powieści, opowiadania, czy nawet biografie. Choć wiersze, gdy już po nie sięgnę, potrafią dotrzeć do mnie....

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam wiersze ♥ Gdy byłam mała, co roku brałam udział w mojej szkole w konkursach recytatorskich :) Wspaniała książka!

    OdpowiedzUsuń
  38. Kocham wiersze!
    Polecam książkę Naznaczeni Śmiercią

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja przez długi czas miałam uraz do jakichkolwiek wierszy przez ich analizę na języku polskim :D dopiero niedawno się przełamałam i odkryłam świetne tomiki :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. Osobiście uwielbiam wiersze i sama w przeszłości brałam udział w licznych konkursach poetyckich, bo był to dla mnie przepiękny sposób wyrażenia własnych myśli :) Rzeczywiście, niektóre z wierszy pokazanych przez ciebie są trudne do zrozumienia, ale są też i takie, które mnie urzekły swoją prostotą. Bez skomplikowanych metafor, porównań na dwie strony. Bo uczucia same w sobie są proste i takie też powinny być wiersze im poświęcone :)
    Buziaki :*
    Lina Nastya

    OdpowiedzUsuń
  42. Odwiedzam Twój blog już któryś raz i za kazdym razem wpis jest tak samo dobrze napisany, pomimo, że nie przepadam za wierszami to te z chęcią przeczytałam��

    OdpowiedzUsuń
  43. Od czasy do czasu lubię poczytam sobie jakieś wiersze, tym bardziej, że zdarza mi się czasami samemu je pisać. Jest to takie oderwanie od rzeczywistości :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Uwielbiam sposób w jaki piszesz ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetny sposób, w jakim piszesz swoje posty. Obserwuję od dawna, chętnie czytam każdy post :) Zapraszam do mnie:https://karina7748.blogspot.com/2017/04/oriflame.html

    OdpowiedzUsuń
  46. Co jakiś czas lubię przeczytać jakiś wiersz. Najbardziej lubię te o miłości :)

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. bardzo interesujący tytuł .. ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo lubię czytać wiersze i chyba sięgnę po tę książkę, wydaje się bardzo interesująca, pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  49. Najlepsza książka jaką kiedykolwiek mogłam przeczytać, a tak się stało tydzień temu bodajże i nie żałuje.

    OdpowiedzUsuń
  50. uwielbiam każdy Twoj post i to jak piszesz i recenzujesz :)
    modlitwa o miłość to cos pięknego !

    OdpowiedzUsuń
  51. A ja właśnie zawsze lubiłam poezję..nawet mam różne tomiki w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Nie lubię czytać wierszy, ale super masz recenzję ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Napisz szczerze co Ci się podoba, a co nie. Dzięki Twojej opinii wiem nad czym muszę jeszcze popracować.
Komentarze typu "fajny post" możesz sobie darować.
Dziękuję za aktywność na blogu. :)